Meer over Kerkdiensten

Collecte

Onderaan deze pagina kunt u uw gaven overmaken via Ideal.

De collectedoeleinden zijn:

Zondag 3 maart:
1e collecte - Diaconie (Thuis in Zuid) *

Zondag 10 maart:
1e collecte - Diaconie (Stichting Ismael) **
3e collecte - Kerk en pastorie

Woensdag 13 maart (Biddag)
1 collecte t.b.v. de kerkvoogdij.

Zondag 17 maart:
1e collecte - Diaconie (GDC) ***

Zondag 24 maart:
1e collecte - Diaconie (Op weg met de ander) ****
3e collecte - Kerk en pastorie

Vrijdag 29 maart (Goede Vrijdag):
1e collecte - Diaconie

Zondag 31 maart:
1e collecte - Diaconie (Bonisa Zending) *****
3e collecte - Commissie Opleiding en Vorming predikanten

Maandag 1 april (2e Paasdag)
1 collecte t.b.v. de kerkvoogdij.

* Op zondag 3 maart vieren we als gemeente het Heilig Avondmaal. De diaconale collecte is deze zondag bestemd voor Thuis in Zuid, het diaconale werk dat nu alweer meer dan tien jaar geleden vanuit onze gemeente is opgezet in de flats in Ede-Zuid (tegenwoordig vanuit Stichting Ontmoeting). Het werk van Thuis in Zuid breidt uit, en kan uw diaconale bijdrage goed gebruiken! Kijkt u ook eens op www.ontmoeting.nl/locaties/ede.

** Zondag 10 maart is de diaconale collecte bestemd voor Stichting Ismaël. Stichting Ismaël verkondigt een boodschap van hoop, leven en vernieuwing voor de Arabische wereld en de bevolking in het Midden-Oosten. De stichting verspreidt (kinder)bijbels en christelijke lectuur in de Arabische taal. Met het project Woestijnleven worden veldwerkers uitgezonden om met Woord en daad als christenen te leven in een Arabisch land. Tevens steunt de stiching kerkopbouwprojecten en op kleine schaal wordt voorzien in noodhulp.

*** Op zondag 17 maart zal er een diaconale collecte worden gehouden met als bestemming het Noodhulp- en rampenfonds van de Generale Diaconale Commissie (GDC) van de HHK. Uit dit fonds wordt van tijd tot tijd steun geboden aan mensen elders in de wereld, die met een ramp of noodsituatie te maken krijgen. In de achterliggende tijd werd vanuit dit fonds noodhulp ondersteund in Marokko en Libië, vanwege de verwoestende aardbeving en storm Daniël, in Armenië waar vluchtelingen vanwege de inval door Azerbeidzjan, in Pakistan aan christenen die te maken kregen met overstromingen en in Oekraïne, ten behoeve van huisvesting van de vele vluchtelingen vanwege de oorlog.

**** Zondag 24 maart is de diaconale collecte bestemd voor vereniging ‘Op weg met de ander.’ ‘Op weg met de ander’ is een christelijke belangenvereniging op de gereformeerde grondslag om de belangen van mensen met een beperking in kerk en maatschappij te bevorderen. Meer informatie over de vereniging vindt u op www.opwegmetdeander.nl.

***** Op zondag 31 maart, Eerste Paasdag, wordt er een diaconale collecte gehouden voor stichting Bonisa Zending. Stichting Bonisa is bewogen met de nood van christenen en onbereikten in Azie?. Daarom bevordert de stichting de vertaling, verspreiding en verkondiging van Gods Woord en verleent praktische, christelijke hulp waar de Heere deuren opent.

Diaconale collecten op de andere zondagen die geen specifiek doel hebben, worden gebruikt om (financiële) hulp te verlenen aan mensen in (diaconale) nood. Wat mooi dat we als gemeente en diaconie een helpende hand kunnen bieden, als broeders en zusters aan elkaar, en buiten de gemeente. Als u weet van nood van uw naaste of van uzelf, aarzel niet om contact op te nemen met een (wijk)diaken, Wij helpen u graag verder, ook met het kijken naar de juiste oplossing.

Rekeningen

Kerkvoogdij:

t.n.v. HHG Ede, Bennekom, Wageningen e.o.

Diaconie:

t.n.v. Diaconie HHG Ede, Bennekom, Wageningen e.o.

Verenigingen:

NL28RABO0117202614
t.n.v. HHG Ede, Bennekom,Wageningen e.o
(Met vermelding van doel en vereniging)

Beelduitzendingen