Meer over Kerkdiensten

Dienst

20 okt2024 18:30

Ds. A.I. Kazen

Kijk en luister live tijdens de dienst:

(Werkt de speler hierboven niet? Bezoek dan Kerkdienstgemist of download de app)

Liturgie:

Ps. 85:3
Ps. 119:41
Schriftlezing: 1 Korinthe 3:10-23
Gezang 2:1-6-7
Ps. 27:5
Ps. 103:6-7

In deze leerdienst ontvangen we bijbels onderwijs aan de hand van de Heidelbergse Catechismus: Zondag 1, vraag en antwoord 1.

Vragen bij de catechismuspreek

1. Voor de kinderen:
- Wat heb je van deze preek onthouden?
- Wat begreep je niet? Of wat vond je moeilijk?
- Wie is de enige troost (of houvast) waar je niet alleen nú alles aan hebt, maar ook als je sterft?
- Hoe word je Zijn eigendom?
- Waar bestaat deze enige troost/houvast in leven én sterven uit? Er worden 7 dingen genoemd in antwoord 1 van de catechismus!

2. Voor de jongeren:
- Wie en/of wat geeft jou troost/houvast in je leven?
- Zijn dit personen/zaken die je ook troost/houvast geven als je sterft (of Jezus terugkomt)?
- Wie/wat geeft je zowel nú troost/houvast én ook als je aarde leven eindigt?
- En wie/wat nog meer…?!
- Wat betekent dit voor je antwoord(en) op de eerste vraag?
- Wie/wat is de Heere Jezus voor jou?
- Wat houdt de énige troost/houvast die antwoord 1 van de catechismus belijdt allemaal in?

3. Welke waarde hebben ‘leerdiensten’ (de komende tijd vanuit de Heidelbergse Catechismus) voor u?
4. Wat is de betekenis van Zondag 1, en in het bijzonder vraag en antwoord 1, in het geheel van de Heidelbergse Catechismus?
5. Wat is úw enige troost (of houvast) zowel in uw leven nu als ook ‘als de stonde slaat dat uw lichaam sterven gaat’?
6. Welke invloed heeft uw antwoord op de vraag hierboven op uw dagelijkse levenspraktijk?
7. Wat ervaart u van de enige troost in uw dagelijkse leven (bijvoorbeeld van de verlossing uit de macht van de duivel, Gods vaderlijke zorg/bewaring, de Geest die van harte gewillig en bereid maakt om voor God te leven)?

Collecte

Wilt u digitaal uw gave doneren aan de 3 collecten die in de dienst worden gehouden dan kan dat hieronder via ideal:

Geven

Bekijk de kerkagenda