Meer over Kerkplein

Gemeenten-website-platform

Het is zover! Iedere gemeente kan gebruik gaan maken van het gemeenten-website-platform van de Hersteld Hervormde Kerk.

Gemeenten die nog geen website hebben, of gemeenten die hun website willen vernieuwen kunnen dit gemakkelijk doen via het nieuwe HHK-gemeenten-platform.  Zonder kostbare investering vooraf kan iedere gemeente snel en op een voordelige manier over een professionele website beschikken.

Boordevol mogelijkheden
Het platform beschikt over veel mogelijkheden, denk bijvoorbeeld aan:
Betaalmogelijkheid
Op uw website kunt u een module inrichten met betaalmogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan het bestellen van collectebonnen, ontvangen van giften en/of collectebijdragen, etc. Aan de rechterzijde vindt u een stap-voor-stap uitleg voor het instellen van deze betaalmodule.

Gebruikers & rechten beheer
Met meerdere mensen de website beheren? Dat is geen probleem, bovendien kan per gebruiker aangeven worden welke modules of pagina’s hij of zij mag beheren. Zo kan iemand specifiek rechten krijgen om nieuws te beheren, een ander heeft weer rechten om preken te beheren enzovoort.

Consistente look & feel
Elke site wordt aangesloten op het platform. Maar de indeling van de website kan iedere gemeente zelf bepalen. Ook kan het eigen gemeentelogo gebruikt worden en kunnen zelf de kleuren ingesteld worden zodat de eigen ‘huisstijl’ optimaal naar boven komt. Omdat vanuit  dezelfde structuur gewerkt wordt krijgen de aangesloten sites een consistente uitstraling.

Homepage
De homepage is aan te passen naar eigen wens. Er kan gekozen worden voor een homepage met nieuwsitems maar ook voor een redactionele homepage met tekst en afbeeldingen.

Pagina’s beheren
Iedere gemeente kan zelf bepalen welke pagina’s online weergegeven en toegevoegd of verwijdert worden.

Functies
De website beschikt standaard over een groot aantal functies en modules. Zoals een kerkdienstenmodule. Hiermee kunnen aanvangstijden en namen van voorgangers gepubliceerd worden. Maar ook kunnen MP3-bestanden van kerkdiensten worden geupload. Ook kan er een beveiligde omgeving worden ingericht. Deze pagina’s zijn alleen te bekijken door bezoekers die vooraf een wachtwoord hebben ontvangen. Andere mogelijkheden zijn: redactionele pagina’s, nieuwspagina’s, fotoalbums, een contactpersonenmodule, banners, formulieren, agenda, prekenarchief, rooster voor aankomende kerkdiensten, tabellen, video’s, gebruik van widgets, toevoegen van quotes, het beheren van gebruikers, etc.

(N.B. Voor het kerkdienstenoverzicht op uw website kunt u ook gebruik maken van de koppeling met www.hersteldhervormdekerk.nl/voorgaan/)

Constructieve doorontwikkeling
Naast het financiële voordeel is een ander voordeel van een gezamenlijk platform de schaalbaarheid van toekomstige ontwikkelingen. Wanneer er een nieuwe functies, beveiligingsupdates of modules toegevoegd worden, dan worden deze voor het hele platform beschikbaar gesteld. Daar profiteert iedereen van.

Stap – voor – stap handleiding
Alle handelingen die nodig zijn voor inrichten en het beheer van de website staan beschreven in een handige ‘stap – voor  - stap’ handleiding. Door middel van tekst en schermvoorbeelden worden alle handelingen stap – voor – stap uitgelegd en toegelicht. Deze handleiding is voor iedere gebruiker online beschikbaar. Naar aanleiding van vragen, tips en opmerkingen van gebruikers van de website kan de handleiding aangepast worden.

Daarnaast kan het kerkelijk bureau in samenwerking met de ontwikkelaar ondersteunen bij het beheer.

Online via een eigen domeinnaam
Iedere gemeente kan er voor kiezen om via een eigen domeinnaam (bijv. www.gemeentenaam.nl) online te gaan. Veel gemeenten hebben al een eigen domeinnaam. Die kan men blijven gebruiken. Maar het is ook mogelijk om gebruik te maken van een (gratis) subdomein (bijv. gemeentenaam.hersteldhervormdekerk.nl).

Kosten
De kosten van de website zijn €15,- per maand. De aansluitkosten zijn eenmalig €100,-. Deze kosten zijn inclusief het gebruik van het Content Management System (CMS). Verder zijn er geen bijkomende kosten voor hosting of gebruik van modules.

Demonstratie
Hierbij voorbeelden van websites via het HHK-gemeenten-platform: HHG Ede, HHG Kesteren en HHG Abbenbroek

Wilt u meer weten over de mogelijkheden? Vul dan onderstaand formulier in.

Dit formulier kunt u ook gebruik om de website te bestellen. We nemen dan contact met u op voor de verder afwikkeling.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het kerkelijk bureau.

Ik wil... *
graag meer informatie over het platform ontvangen
me graag aanmelden om gebruik te maken van het platform

Download(s) Gemeente-website