Uitnodiging CIO informatiebijeenkomst Omgevingswet & kerkgebouw

18 april 2024

Per 1 januari 2024 is de nieuwe omgevingswet in werking getreden. Ook kerkbesturen kunnen/zullen van tijd tot tijd met deze wet te maken krijgen. Denk hierbij aan vergunningen voor kerkgebouwen, wijziging van bestemmingsplan (=omgevingsplan), bij participatietrajecten, etc.

De commissie kerkelijke gebouwen van het CIO (CIO-K) organiseert verspreid over het land drie voorlichtingsbijeenkomsten (telkens dezelfde) over de omgevingswet in relatie tot het kerkgebouw. Na afloop heeft u meer inzicht in de omgevingswet, wanneer u daarmee te maken krijgt en wat deze in uw situatie kan betekenen. Deelname aan een bijeenkomst is gratis.

Data en plaats van de bijeenkomsten zijn:

• Dinsdagavond 14 mei 2024, Waalwijk, Kerk aan de Haven. Inloop 18:30 - Start 19:00 - afsluiting 22:00 uur.
  • Maandagavond 27 mei 2024, Pijnacker, Ontmoetingskerk. Inloop 18:30 - Start 19:00 - afsluiting 22:00 uur.
  • Dinsdagmiddag 11 juni 2024, Meppel, Kruiskerk. Inloop 13:30 - Start 14:00 - afsluiting 17:00 uur.

Het bijwonen van de bijeenkomst kan zowel fysiek als digitaal.

U kunt zich aanmelden voor één van de bijeenkomsten, door het aanmeldformulier in te vullen, klikt u hiervoor op deze link

Meer informatie kunt u vinden in deze uitnodiging.
Wilt u deze informatie delen met de overige leden van de kerkvoogdij en andere belanghebbenden in uw gemeente? Alvast bedankt.