Meer over Projecten

Noodhulp- en rampenfonds

Tijdens een gezamenlijk overleg tussen Commissie Israël en de Generale Diaconale Commissie is besloten om een noodhulp-en rampenfonds te starten. De nood in Israël is groot na de verschrikkelijke aanvallen op Israël op 7 oktober jl. en de daarop volgende oorlog tussen Israël en Hamas.
Op korte termijn kunnen en mogen we doen wat onze hand vindt om te doen. De commissie Israël wil daarom samen met de generale diaconale commissie (GDC) aandacht vragen voor ondersteuning van: diaconale hulp, geestelijke zorg en traumahulp aan Israëlische  volwassenen en kinderen, waaronder evacués uit de grensgebieden.

Ten behoeve van deze projecten werken de twee genoemde commissies elk vanuit hun expertise samen. De GDC, die ondersteuning van noodhulp in het buitenland voor de HHK coördineert, is betrokken bij de beoordeling van projectaanvragen voor noodhulp in Israël en beheert de inkomsten. De commissie Israël met haar kennis van en contacten in Israël coördineert de uitgave van de bijeengebrachte collectegelden en zorgt ook voor een evaluatie van de wijze van bewsteding

Op zondag 26 november jl is er in veel gemeenten gecollecteerd. U kunt uw gift overmaken naar NL87 RABO 0342 0703 47 t.n.v. Kerkelijk Bureau Herst. Herv. Kerk GDC o.v.v. ‘noodhulp Israël’.

We bedanken een ieder voor zijn of haar gift voor het noodhulp- en rampenfonds voor Israël.

Commissie Israël heeft in overleg met de Generale Diaconale  Commissie voor de volgende projecten gekozen:

• Ziekenhuizen BeerSheva en Ashkelon
  • Noodhulp vanuit Dimona