Meer over Nieuws

Tweede livestream voor jongeren

20 oktober 2023

De Verkenners organiseren opnieuw live-Israëluitzending voor jongeren

De Verkenners, een videoproject van drie samenwerkende Israëlstichtingen, verzorgt samen met de Commissie Israël van de Hersteld Hervormde Kerk op vrijdagavond 20 oktober om 20.00 uur opnieuw een laagdrempelige live-uitzending voor jongeren over de situatie in Israël. In deze nieuwe aflevering beantwoorden de tafelgasten vragen van kijkers.

De oorlog tussen Hamas en Israël houdt veel mensen existentieel bezig. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de vele berichten op sociale media. Op de ‘socials’ wordt ook duidelijk dat mensen verschillend denken over het conflict tussen Israël en de Palestijnen. Dit ontgaat christelijk jongeren niet.

Een aantal Israëlorganisaties hebben de handen ineengeslagen en vorige week een live-uitzending georganiseerd voor jongeren. Deze uitzending is bijzonder goed ontvangen. De video is via YouTube inmiddels meer dan 26.000 keer bekeken en ook ontvingen de organisatoren ruim 600 kijkersvragen.

Gestimuleerd door de grote hoeveelheid vragen en ook op aandringen van mensen uit het onderwijs en jeugdwerk is besloten om een tweede live-uitzending te organiseren. In deze tweede uitzending beantwoorden we een ruime selectie van de 600 vragen. Bij de beantwoording proberen de tafelgasten zo goed mogelijk aan te sluiten op het niveau van een tiener.

De live-uitzending vindt plaats op vrijdagavond 20 oktober en start om 20.00 uur. De uitzending is te volgen via deze link op het Youtube-kanaal van De Verkenners. Daar zal de video ook na de uitzending integraal te bekijken zijn.

Het videoproject De Verkenners is een initiatief van drie Israëlstichtingen: Steunfonds Israël / Isaac Da Costa fonds, Stichting Steun Messiasbelijdende Joden en het Centrum voor Israëlstudies. Op locatie in Israël zijn meer dan 75 video’s gemaakt over Bijbelse plaatsen en Joodse feesten. De presentatie van die video’s is in handen van Albert en Martha Groothedde. Het echtpaar Groothedde woonde vijfenhalf jaar in Jeruzalem namens het Centrum voor Israëlstudies.