Meer over Toerusting

Cursus Bijbelse Toerusting

D.V. september 2023 hopen wij te starten met een nieuw cursusjaar van de Cursus Bijbelse Toerusting voor ambtsdragers én gemeenteleden. Deze cursus wordt eens per twee weken op zaterdagmorgen gegeven. In totaal gaat het om 18 cursusmorgens per cursusjaar.

Tijdens deze driejarige cursus worden verschillende onderwerpen behandeld. Zo komt o.a. de inhoud van het Oude- en Nieuwe Testament aan de orde, het vak dogmatiek met o.a. de algemene openbaring, de bijzondere openbaring en het genadeverbond. Verder wordt lesgegeven in het vak ethiek, het omgaan met levensbeschouwelijke vragen in deze tijd. Daarnaast de kerkgeschiedenis vanaf de eerste christengemeente tot aan de kerk van vandaag en alle facetten van praktische theologie.

De cursus sluit goed aan op o.a. de belijdeniscatechese en geeft antwoord op veel vragen die in deze tijd op ons afkomen. Het is verder een goede aanzet voor de vorming van het geestelijk leven. Een vooropleiding voor het volgen van deze cursus is niet noodzakelijk.

Voor meer informatie, voor deelname en aanmelding kunt u terecht bij het Kerkelijk Bureau, Vendelier 51 d, 3905 PC  Veenendaal, telefoonnummer 0318-505541 of  emailadres administratieCBT@hhk.nl.

Hieronder kunt u op de link klikken voor meer informatie. Wij maken het voorbehoud dat het nieuwe cursusjaar van start gaat bij minimaal tien deelnemers. Toelating in volgorde van aanmelding.

Klik hier voor het downloaden van de brochure.

landelijke agenda