Meer over Gemeente

Evangelisatie

Evangelisatie is een roeping, plaatselijk en landelijk. Op dit moment vindt er plaatselijk en landelijk evangelisatie plaats.

In Spijk krijgen alle niet-meelevende 70+-gemeenteleden namens de gemeente een felicitatiekaart. Rondom het heilsfeit van Kerst en rondom één van de heilsfeiten van Goede Vrijdag, Pasen, Hemelvaart of Pinksteren wordt het betreffende heilsfeit en de kerkdiensten onder de aandacht gebracht van de inwoners van Spijk, d.m.v. folderverspreiding.

Daarnaast is er in de 5e  week van de zomervakantie een VakantieBijbelWeek in en rond Berea. Enkele dagen worden kinderen uit Spijk en omgeving uitgenodigd om met elkaar bezig te zijn met Gods Woord. Bid of de Heere door de VBW wil werken in kinderharten die zelden of nooit in aanraking komen met het Woord.

Een onderdeel van het landelijk evangelisatiewerk is de arbeid in Oosterhout. Oosterhout ligt even ten noorden van Breda. Hier vindt evangelisatiewerk plaats door vrijwilligers uit Nieuw-Lekkerland, Leerbroek, Boven-Hardinxveld, ’sGrevelduin-Capelle en ook uit Spijk. Op zaterdagen staan vrijwilligers in de winkelstraten; ze delen folders uit en gaan gesprekken aan. Daarnaast is er 2x per maand kinderclub op zaterdagochtend. Wij vragen uw/jouw bijdrage financieel, maar ook nodigen we u/jou uit mee te gaan folderen. Draag ook in uw gebed het werk in Oosterhout aan de Heere op.

Eindverantwoordelijke voor de evangelisatie is ouderling K. de Groot. Aanspreekpunt voor evangelisatiewerk in Spijk is mevr. G.J. de Groot-Baijense. Aanspreekpunt voor de VBW is mevr. M.J. Reijnders en voor Oosterhout ouderling K. de Groot.