Meer over Interne Vertrouwens Personen

Tel. 06 - 30 164 021
Vacature
ivp@hhgleerbroek.nl

De kerk behoort een veilige plaats te zijn. In situaties van (seksueel) misbruik binnen kerkelijke pastorale relaties wordt de veilige plaats een onveilig gebied. Het beeld van God wordt daarmee geweld aangedaan en het vertrouwen in de medechristenen geschaad. De kerk neemt daarom alle beschuldigingen of vermoedens van misbruik serieus. Dat betekent ook dat de kerk zeer zorgvuldig wil omgaan met alle betrokkenen, zowel met  de mogelijke slachtoffers, de mogelijke dader als met al degenen die bij hen betrokken zijn.

De kerkenraad heeft Corrie Keppel - Visser, Margo Schuitemaker - Kroon  en Gijsbert Müller aangesteld als Interne Vertrouwens Personen (IVP) van de HHG te Spijk.

Bij hen kunt u / jij terecht wanneer er sprake is van seksueel misbruik, ook als u / jij vermoedens hebt. De IVP vormt een schakel tussen het gemeentelid, de kerkenraad, en / of het meldpunt seksueel misbruik. Zij bieden een luisterend oor en ze kunnen u / jou advies geven. De IVP heeft geheimhoudingsplicht; met de informatie die u / jij met hen deelt wordt vertrouwelijk omgegaan. De IVP’s  worden door Het Meldpunt Seksueel Misbruik in Kerkelijke Relaties geschoold en werken hier nauw mee samen. Ook hier kunt u / jij terecht voor informatie, ondersteuning of advies.

Kijk op:
Mail naar:
vertrouwenspersoon@meldpuntmisbruik.nl
Bel naar:
06 - 81 080 117 (ma-vr 09.00-17.00)