Meer over Gemeente

Catechisaties

CATECHISATIES

De catechisaties worden gehouden op dinsdagavond vanaf eind september tot begin april.

Groep A (geboren in 2010 - 2015): 18:30 – 19:15 uur
Groep B (geboren tussen mei 2004 - december 2009):  19:15 – 20:00 uur
Groep C (geboren in april 2004 of eerder: 20:15 - 21:00  uur

De groepsindeling wordt door de kerkenraad bekendgemaakt aan het begin van het catechisatieseizoen.

BELIJDENISCATECHISATIE

De belijdeniscatechese wordt gegeven door ds. P. Verhaar en vindt plaats op maandagavonden (20.45-22.00 uur) in de consistorie van de HHG te Zuilichem.  Overweeg je de belijdeniscatechisatie te gaan volgen, neem dan contact op met ds. Verhaar (tel. 0418 – 641839) of met de kerkenraad.

HUWELIJKSGESPREK

In het huwelijksgesprek wordt o.a. aandacht besteed aan de Bijbelse aspecten van het huwelijk. Daarom wordt van ieder stel dat gaat trouwen, gevraagd om biddend en bezinnend bezig te zijn met het huwelijk. Zo veel als dat mogelijk is, is het van groot belang om samen te bidden en Bijbel te lezen; dat is de belangrijkste eenwording in het huwelijk. Lees samen van tevoren het huwelijksformulier en een bezinnend boekje. Uw kerkenraad heeft verschillende boekentips hiervoor.